ANUNT- in atentia persoanelor cu dizabilitati din municipiul Botosani
ANUNT- in atentia persoanelor cu dizabilitati din municipiul Botosani
Directia de Asistenta Sociala Botosani aduce la cunostinta persoanelor cu dizabilitati din municipiul Botosani, faptul ca Autoritatea Nationala pentru Drepturile Persoanelor cu dizabilitati, Copii si Adoptii in parteneriat cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca implementeaza proiectul “Facilitarea insertiei pe piata muncii a persoanelor cu dizabilitati”, proiect care are ca obiectiv specific sprijinirea persoanelor cu dizabilitati aflate in cautarea unui loc de munca, beneficiare de servicii de informare si consiliere profesionala, medierea muncii sau formare profesionala, inregistrate la Serviciul Public de Ocupare (AJOFM), in accesarea si utilizarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, in vederea cresterii sanselor de ocupare.
In cadrul acestui proiect persoanele cu dizabilitati pot achizitiona tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, in baza unui voucher.
Persoanele eligibile pentru a fi incluse in grupul tinta al proiectului trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
– au cetatenia romana si locuiesc in Romania;
– au o dizabilitate atestata prin certificatul de incadrare in grad de handicap;
– sunt persoane adulte cu dizabilitati somere sau persoane inactive, persoane aflate in cautarea unui loc de munca si care nu au un loc de munca in prezent;
– nu sunt tineri NEETs (prin tanar NEETs se intelege persoana cu varsta cuprinsa intre 18 ani si pana la implinirea varstei de 30 de ani care nu urmeaza nici o activitate de formare profesioala nici nu mai sunt in sistemul de educatie).
Persoanele cu dizabilitati din municipiul Botosani, eligibile se pot adresa Agentiei Judetene de ocupare a fortei de munca pentru a beneficia de oportunitatile din cadrul Proiectului “Facilitarea insertiei pe piata muncii a persoanelor cu dizabilitati”.
Pași necesari pentru obținerea tehnologiei asistive
ETAPA 1 CUI MĂ ADRESEZ PRIMA DATĂ? Persoana cu dizabilități se prezintă la AJOFM cu următoarele documente:
- carte de identitate;
- adeverință medicală;
- ultimul document de studii.
AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ -înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă; -acordă servicii de informare, consiliere și mediere. PERSOANA CU DIZABILITĂȚI - semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă; - participă la minimum două activități asigurate de AJOFM (informare, consiliere, mediere).
ETAPA 2 CE FAC MAI DEPARTE? Persoana cu dizabilități se prezintă la DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI unde depune următoarele documente:
I.Cerere pentru acordarea voucherului;
II.Certificat de încadrare în grad de handicap și Anexa acestuia (copii);
III.Recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces;
IV.Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă asigurate de AJOFM, însoțit de Planul individual (copie);
V.Angajamentul că nu înstrăinează produsul asistiv.
ETAPA 3 CUM INTRU ÎN POSESIA VOUCHERULUI? -DGASPC transmite ANPD centralizatorul cu cererile depuse și dosarele în original; -ANPD transmite DGASPC voucherele nominale tipărite.
-Persoana cu dizabilități:
- Ridică voucherul de la DGASPC;
- Prezintă voucherul furnizorului de tehnologie asistivă;
- Primește produsul din Lista cu produse.