ANUNȚ - privind desemnarea consilierului de etică
În conformitate cu Decizia nr. 621/20.06.2022 privind aprobarea ”Măsurilor organizatorice în vederea desemnării consilierului de etică” din cadrul D.A.S. Botoșani emisă în conformitate cu dispozițiile art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021, privind procedura de desemnare, atribuţiile, modalitatea de organizare a activităţii şi procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum şi pentru aprobarea modalităţii de raportare a instituţiilor şi autorităţilor în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici:
Funcţionarii publici din cadrul DAS Botoșani, care doresc să dobândească calitatea de consilier de etică la nivelul instituției, vor depune la registratură, dosarele de candidatură, în termen de 5 zile lucrătoare de la data anunțului.
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
- a) scrisoare de intenţie, din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: motivaţia funcţionarului public pentru a dobândi calitatea de consilier de etică, asumarea faptului că prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin consilierului de etică, precum şi argumentele care îl recomandă pentru a îndeplini calitatea de consilier de etică;
- b) copie a actului administrativ de numire a funcţionarului public în funcţia publică deţinută, certificată pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice;
- c) copie a diplomei de licenţă sau, după caz, a diplomei de bacalaureat în cazul prevăzut la art. 452 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, certificate pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice;
- d) declaraţia de integritate, potrivit dispoziţiilor art. 452 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
Verificarea dosarelor de candidatură depuse de funcţionarii publici, precum și îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, va fi efectuată în termen de 2 zile lucrătoare de la data încheierii perioadei de depunere, de către: Petrea Mioara – consilier juridic în cadrul Compartimentului juridic și contencios și Ghebârsină Liliana – consilier în cadrul Compartimentului resurse umane și comunicare, registratură și relații cu publicul.
Persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, vor participa la interviul organizat în conformitate cu dispozițiile art. 4 alin. (4) din Hotărârea de Guvern nr. 931/2021.
În cadrul interviului sunt testate abilităţile de comunicare, precum şi cunoştinţele teoretice ale funcţionarilor publici selectaţi cu privire la normele şi standardele de conduită prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secţiunea a 2-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
Evaluarea candidatului în cadrul interviului se face conform modalităţii de evaluare stabilite în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. e) din Hotărârea de Guvern nr. 931/2021.
Document oficial aici.